Скрипт для нового сопартийца
Код
#include "var_constants_h"
#include "wrappers_h"
void main()
{
object oFollower = GetObjectByTag("тэг существа, которого вы хотите сделать компаньоном");
UT_HireFollower(oFollower);
}
Скрипт для вызова чаргена
Код
#include "events_h"
#include "global_objects_h"
void main()
{
// keep track of whether the event has been handled
int nEventHandled = FALSE;
event ev = GetCurrentEvent();
switch(GetEventType(ev))
{
case EVENT_TYPE_MODULE_START:
{
// preloads resources needed for character generation
PreloadCharGen();
// initiates character generation
StartCharGen(GetHero(),0);
break;
}
}
// if this event wasn't handled by this script fall through to the core script
if(!nEventHandled)
{
HandleEvent(ev, RESOURCE_SCRIPT_MODULE_CORE);
}
}
Скрипт для триггера в катсцену
Код
#include "var_constants_h"
#include "wrappers_h"
void main()
{
object oFollower = GetObjectByTag("тэг существа, которого вы хотите сделать компаньоном");
UT_HireFollower(oFollower);
}
Скрипт для пропуска чаргена с выбором вещей, персонажей и т.д.
Код
#include "sys_chargen_h"
#include "utility_h"
void main()
{
// keep track of whether the event has been handled
int nEventHandled = FALSE;
event ev = GetCurrentEvent();
switch(GetEventType(ev))
{
case EVENT_TYPE_MODULE_START:
{
object oHero = GetHero();
// skip character generation
Chargen_InitializeCharacter(oHero);
Chargen_SelectGender(oHero, GENDER_MALE);
Chargen_SelectRace(oHero, RACE_HUMAN);
Chargen_SelectCoreClass(oHero, CLASS_WARRIOR);
Chargen_SelectBackground(oHero, BACKGROUND_NOBLE);
// give the player some equipment
EquipItem(oHero, UT_AddItemToInventory(R"gen_im_arm_cht_lgt_rlr.uti"));
EquipItem(oHero, UT_AddItemToInventory(R"gen_im_arm_bot_lgt_rlr.uti"));
EquipItem(oHero, UT_AddItemToInventory(R"gen_im_arm_glv_lgt_rlr.uti"));
EquipItem(oHero, UT_AddItemToInventory(R"gen_im_arm_shd_sml_wdn.uti"));
EquipItem(oHero, UT_AddItemToInventory(R"gen_im_wep_mel_lsw_lsw.uti"));
break;
}
}
// if this event wasn't handled by this script fall through to the core script
if(!nEventHandled)
{
HandleEvent(ev, RESOURCE_SCRIPT_MODULE_CORE);
}
}